Vše, co potřebujete vědět. 

Časté dotazy

Chci se připojit k internetu, co musím udělat?

Zavolejte nám na telefonní číslo 605 864 304 a dohodněte se na podmínkách připojení k internetu. Následně si spolu domluvíme schůzku, obhlédneme situaci přímo u vás doma, změříme signál a naplánujeme termín realizace.

Mám vlastní WiFi zařízení, je možné ho použít pro připojení k vaší síti?

Ano, je to možné. Bohužel v tomto případě nemůžeme garantovat plnou kompatibilitu s našimi vysílači. Vždy nám prosím toto sdělte dopředu, kompatibilitu za vás ZDARMA ověříme.

Co mám dělat, kdy počítáč hlásí chybu „Síťový kabel odpojen“?

Zkontrolujte, zda máte správně zapojen síťový kabel v síťové kartě. Síťový kabel poznáte podle hranaté plastové koncovky (RJ45) podobné telefonní zástrčce. Koncovka musí být zapojená do síťové karty, na které bývají zpravidla dvě kontrolky, které svítí nebo blikají. Pokud je kabel zapojen správně a chybové hlášení nezmizelo, kontaktujte nás na tel. čísle 605 864 304.

Jak postupovat v případě, že chci zvýšit rychlost či přejít na jiný tarif?

Kontaktujte nás buď e-mailem a nebo telefonicky. Vše ostatní už zařídíme za vás.

Chci založit internetovou hru, ale nikdo se ke mně nemůže připojit. Proč?

Nejspíše nemáte IP adresu viditelnou z internetu, máte tedy tu z našeho privátního rozsahu. Situace se dá řešit přidělením veřejné adresy, kontaktujte nás a zcela určitě se domluvíme.

Mohu s vnitřní IP provozovat nějaké služby jako např. FTP nebo WWW server případně zřídit si vzdálený přístup na svůj počítač doma?

Pokud nedisponujete veřejnou IP adresou, tak váš počítač z internetu viditelný bohužel není. Kontaktujte nás a zažádejte si o svoji novou adresu z veřejného rozsahu. Cena veřejné IP adresy je 60 Kč / měsíc.

 

Kolik mě bude stát výjezd technika?

Typická cena práce technika je 360 Kč / hod., účtujeme po 30 minutách. Cena dopravy je v rámci obce Řetová zdarma. Pokud však zjistíme, že je závada na naší straně, jdou veškeré náklady za námi.

Příklady placených výjezdů: Odvirování nebo jakákoliv hardwarová či softwarová oprava, zničený síťový kabel, přeinstalace PC, rekonfigurace domácího routeru atd.

Koupil jsem si další počítač, mohu mít k internetu připojené oba?

Ano, je to možné. Stačí použít zařízení zvané router. Ten vám často dokáže vytvořit po domě jak síť „drátovou“ tak i bezdrátovou, takže můžete s notebookem být připojeni kdekoliv po bytě, přičemž signál častokrát projde i na zahradu apod. Zařízení je však nutné nakonfigurovat. Pokud nedisponujete patřičnými znalostmi, rádi vám pomůžeme. V případě instalace nové přípojky internetu máte instalaci routeru od nás zcela ZDARMA!

Jak si změřím rychlost k internetu?

Jednoduše. Stačí, když ve svém prohlížeči zadáte adresu www.speedtest.net a zmáčknete Enter. Na obrazovce, která se objeví, stačí najet na tlačítko malou zelenou šipku pod tlačítkem BEGIN a zde zvolit jako přípojné místo Českou Třebovou. Díky tomu bude měřená rychlost opravdu reálná, a to přímo vůči serverům Kabelové televize CZ, které nám poskytují konektivitu. Po chvíli se objeví informace jako je latence (odezva), download (rychlost stahování dat) a upload (rychlost odesílání dat do internetu).

Mám pocit, že internet běží nějak pomalu, co s tím?

Pokud je připojení k nám v pořádku, nejčastější příčina těchto problémů bývá přímo na routeru, počítači či operačním systému zákazníka. Nejjednodušší cesta k opravě pak vede přes nás – kontaktujte nás a my přijedeme, vyzkoušíme vaše připojení s naším notebookem a hned budeme moudřejší :-)

Co mám udělat pro to, abych se vyvaroval nechtěnému roamingu?
1. Pokud bydlíte v oblasti hranic, zkontrolujte si, přes jakou síť voláte. V EU můžete volat za stejné ceny jako doma.
2. Pokud se nacházíte v oblasti hranic států EU a státu mimo EU, můžete si ve Vašem zařízení manuálně nastavit operátora daného členského státu EU.
3. Pokud nechcete v zahraničí využívat data, lze si je vypnout ve vašem telefonu.
 
Jak je to v zahraničí s Audiotexovými službami a Barevnými linkami?
Volání na jiná než účastnická čísla je speciálně zpoplatněno. Cenu volání za tyto služby určuje roamingový partner sám a poskytovatel služeb pouze přeúčtovává zákazníkovi cenu, kterou mu roamingový partner sdělí a naúčtuje.
 
Jaká je v zahraničí kvalita služeb a pokrytí?
Služby poskytované v zahraničí odpovídají technickým možnostem místního operátora, jehož služby v danou chvíli využíváte. Pro kvalitu služby platí stejné podmínky jako v ČR.
 
Jaké mám možnosti reklamace roamingových služeb?
Reklamace probíhá standardním způsobem, jako u ostatních služeb.